B2C (E-Ticaret) Yazılımları

05 Ocak 2018 0 Yorum

blog1

Bir önceki yazımızda B2B yazılımları, üretici, bayi ya da toptancı arasında iletişim kurmayı amaçladığını incelemiştik. Bu yazımızın konusu B2C yazılımlar. B2C (Business to Consumer) yazılımlar, ürün veya hizmet satan bir şirket ile nihai tüketici yani son kullanıcı olan bireysel müşteriler arasındaki ticari işlemlere dayanan bir yazılım modelidir. B2C yazılımlarının günümüzdeki karşılığı e-ticaret yazılımı ve çözümleridir. E-ticaret yazılımları, çevrimiçi bir kataloğun web sitesi aracılığıyla(veya mobil uygulama ile) son kullanıcıya ulaştığı, ticaret işleminin tümünü gerçekleştirebildiği alanlardır.

B2C E-ticaret yazılımları nedir?

E-ticaret, tüketicilere ve satıcılara yönelik alışveriş deneyimlerini basitleştiren, ürün veya hizmetin fiziksel mağazaya gelmesini beklemeden, çevrimiçi mağazalardan (evden bir tık uzakta) temin edilebilen, ürün ve hizmetlerin tamamının sergilendiği alanlardır. Son yıllarda bu deneyimden faydalanan tüketici kitlesi giderek büyürken, estetik ve görselin ön plana çıktığı e-ticaret sitelerinin sayısı gün geçtikçe artmaktadır.

Kullanıcı dostu tasarım

Fiziksel mağazalar, mağaza düzeninin, temizliğinin ve satış yapılan ürünlerin bulunabilirliğinin kolay olması gerektiğinin farkındadırlar ve buna göre çalışma prensibi oluşturmayı iyi bilirler. Bütün bu faktörler e-ticaret işletmeleri içinde geçerlidir. Mağazada gördüğünüz raflar ve parlak tasarlanmış iç tasarım, e-ticaret işletmeleri için içerik bakımından farklı olsa da mantık olarak aynıdır.

  • Renk uyumu; karmaşık bir görünüme sahip mağaza, kullanıcıların hemen çıkmasına sebep olacaktır. Metinlerin açıkça görünür olduğu ve renk düzeninin markayı yansıttığı tasarımlar seçilmelidir.
  • Gezinme; İçerik ne kadar bilgilendirici olursa olsun veya ürünü cezbedecek hale getirirse getirsin, tüketicinin ürünü bulması gerekir. Tüketiciyi doğru yönde yönlendiren basit gezinme düzeninin yanında kategori ve listeleri basitleştirmek gerekli olan bir noktadır.
  • Sayfa Düzeni; Gezinme gibi düzenin ve sayfanın cazip bir halde sunulması önemlidir. Sayfanın çok fazla bilgi ile karmaşıklaşması istenen bir durum değildir. Gerekirse, internet tarayıcılarının yavaşlamaması için bol sekmeli menüler kullanmak akıllıca olacaktır.

E-ticaret’in geleceği ve potansiyeli

Bugün dünyada milyonlarca internet kullanıcısı B2C E-ticaret modelinin ne demek olduğunu iyi biliyor. Tüketiciler; internet üzerinden, giysi, elektronik eşya, medya abonelikleri ve hizmetleri satın alabilecekleri, çevrimiçi alışverişin kolaylığını severek benimsediler. Son yıllarda çevrimiçi alışveriş sektörü hızla büyüdü. Sadece Avrupa’da E-ticaret sektörü, 500 milyar Euro’luk bir hacim yakaladı. Yayınlanan raporlara göre, önümüzdeki zamanlarda e- ticaret piyasasının büyüyeceği ve gerçek potansiyeline henüz ulaşmadığı öngörülmektedir.

İşletmenize özel hazırladığımız B2C yazılımları ve E-ticaret çözümleri için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Yorumlar: 0

Yorum Bırak