Web Tasarım: Kullanılan Psikolojik Taktikler

17 Mart 2018 0 Yorum

blog1

İnsanlık tarihi geçmiş deneyimlerinden elde ettiği birçok veri ışığında dünyayla etkileşime girmektedir. Öğrendiklerimizi sürekli yeniler, neyi yapmamız veya yapmamamız gerektiğini edindiğimiz tecrübeler sonucunda öğreniriz. Örneğin; sıcak bir sobaya değmek isteyen küçük bir çocuğun eli yandıktan sonra bir daha dokunmayacağı gibi. 

Bugün birçok kişi internete erişebiliyor ve dolayısıyla bilgisayar ya da başka cihazlar kullanıyor. Kullanıcılar doğal olarak gezindikleri web sitelerini ve sosyal medyayı nasıl kullanacakları konusunda belirgin bir fikre sahipler. Bu fikirlerin oluşumu; insan zihninin inanılmaz yapısı ile doğru orantılı olması ve belirli uyaranlara tepki vermesi ile bugünün web tasarım dünyasının bazı taktikler geliştirmesine sebep oldu. Kullanıcıların verdikleri tepkiler bugün birçok program tarafından analiz ediliyor ve ortaya çıkan bilgiler ışığında belirli tasarım alternatifleri üretilebiliyor. Peki bu bilgiyi avantaja nasıl dönüştüreceğiz? Bu yazıda; ziyaretçi davranışları ve feedbackleri ile bunu nasıl oluşturmanız gerektiğini gösteren birkaç ipucundan bahsedeceğiz.
 

Ziyaretçilere eyleme geçme önceliği verin

Ziyaretçilerinize bir teşvik verildiğinde (örn. Hediye Çeki), özel bir işlem yapmasını şart koşarsınız. Böylece verilen her teşvik belirli bir mesaja sahip olur. Bu mesaj ziyaretçiyi harekete geçirici (call-to-action) bir nitelik taşımaktadır. Temel olarak web sitenizin; fikirler, içerikler, renkler, sesler ve resimler gibi birçok elemanını, ziyaretçiyi teşvik etmek için kullanabilir ve nasıl hareket etmeniz gerektiğini daha iyi düşünebilirsiniz.

 

“Öneri” gücünü kullanın

Web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların her birinin seçeceği bir şey mutlaka vardır. Ana sayfadan doğrudan eylemde bulunmayı, sitenizin başka bir sayfasını tıklamayı veya sitenizi terk etmeyi seçebilirler. Web tasarımcılarının işi, ziyaretçinin istediği seçeneği seçmesine yardımcı olmaktır.

 

Sunduğunuz her şey için belirli seçimleri “en popüler seçim” ya da “en çok tercih edilen” gibi başlıklar ve farklı renklerle vurgulayabilirsiniz. Bu ziyaretçinin gözünün takılmasına ve kararsız olan ziyaretçi için gerçek bir öneri olmasına sebep olabilir.

Herşeyi açık, net ve basitçe anlatın

Site tasarımını yaparken düşülen hatalardan biri de ziyaretçinin her şeyi bildiğini düşünmektir. Bir ziyaretçi ana sayfanıza ulaştığında, işletmenizin ne yaptığı ile ilgili bir fikri bile olmayabilir. Tıklamalara sebep olacak her şeyden şüphe edip, başlığın bile anlattığınız hizmeti yansıttığından emin olmanız gerekiyor.

Web tasarımının sadece görsellikten ibaret olduğu düşüncesi yıkılalı çok oluyor. Günümüz web sitelerinin tasarımlarında oluşturulan; çeşitli analiz yöntemleri, kullanıcı davranışları ve deneyimleri, psikolojik taktiklerin uygulandığı geniş bir okyanusu andırıyor.

Yorumlar: 0

Yorum Bırak