Startup’lar İçin Hızlı SEO Teknikleri

16 Ekim 2019 0 Yorum

blog1

Startup’ların, büyük bütçelere gerek kalmadan uygulayabilecekleri 7 temel SEO tekniği var. Bu teknikleri sizlerle paylaşıyoruz. Artık iş ve web dünyasında başarının yolu, arama motorlarında başarılı olmaktan geçiyor! Bu yüzden, aşağıdaki SEO tekniklerinin kritik bir öneme sahip olduğunu belirtmek isteriz. 
Yapılan araştırmalar, online deneyimlerin %93’ünün arama motorlarından başladığını gösteriyor. Bu, oldukça büyük bir oran! Google’da ön sıralara çıkmak istiyorsanız; domain otoritenizin yüksek olması gerekiyor. Tabii ki, işin içinde birçok farklı SEO faktörü de var. 
Aşağıda teknik maddelerimizi inceleyebileceğiniz gibi sitenizi belli faktörler üzerinden analiz etmek isterseniz aşağıdaki SEO analiz aracını kullanabilirsiniz;
https://www.seocu.com/analiz 
Yeni bir startup’sanız, yapmanız gereken ilk şey, SEO’ya öncelik vermektir. İşte o, bahsettiğimiz; uygulaması kolay temel SEO teknikleri!

SEO optimizasyonu için yüksek kalitede içerikler üretin:

Google arama algoritmasının ilk önceliği, yüksek kaliteli içeriklerdir. Kaliteli içerikler paylaştığınızda, web sitenize daha çok sayıda kullanıcı çekersiniz. Ayrıca, sitede kalma oranları da yükselecektir. Buna SEO uzmanları “dwell time” yani, sitede kalma süresi diyorlar. Bu süre arttıkça, Google’a çok daha başarılı sinyaller göndermiş oluyorsunuz. 

Doğru anahtar kelimeler kullanın:

Google sıralamalarında başarılı olmak için, potansiyel takipçilerinizin Google’da neyi nasıl aradıklarını bilmeniz gerekiyor. Buna, anahtar kelimeler diyoruz. İçerisinde bulunduğunuz, hitap ettiğiniz endüstri ve sektöre göre, doğru anahtar kelimeleri analiz etmelisiniz. Kullanıcılar, web dünyasında, sizinle ilgili en çok hangi kelimeleri kullanıyorlar? Google Trendler, Google Anahtar Kelime Planlayıcı gibi, ücretsiz araçları kullanın. Böylece, başarılı bir anahtar kelime analizi yapabileceksiniz. 

Yerel SEO artık çok daha önemli:

Yerel SEO, şirketinizin bulunduğu bölgeyle, yani adresinizle ilgilidir. Örneğin, şirketiniz Levent konumundaysa ve potansiyel müşterileriniz de Levent’teyse, anahtar kelime seçimlerinizde “Levent” kelimesine de yer verin. Bir kahve dükkânı da işletiyor olabilirsiniz. Kullanıcılar, hatta turistler, böyle bir arama yaptıklarında, basitçe “Kahve dükkânı Levent” gibi bir arama yapacaklardır. 

Site hızınızı artırın:

 Kendinizi bir internet kullanıcısı yerine koyun. Siz olsaydınız, geç açılan bir sitede vakit geçirmek ister miydiniz? Tabii ki hayır! Aynı durum, müşterileriniz için de geçerli. Eğer bir sitenin açılması, 3 saniyeden daha uzun sürüyorsa, kullanıcıların %40’ı bu siteyi terk ediyor! 
Bu yüzden, hızlı bir site, iş planınızdaki öncelikler arasında olmalıdır. 

Backlink çalışmaları yapın:

Blog paylaşımlarındaki bazı linkler, dikkatinizi çekiyor olabilir. Bu linkler, oraya öylesine konulmuyor. Belirli bir amaç için yerleştiriliyorlar. Google aramalarında yükselebilmek için backlink’ler oldukça değerli bir SEO tekniğidir! Eğer, otoriterliği yüksek bir site, startup bloğunuza link göstermişse, bu harika bir başarıdır! 

Başlık etiketleri kullanın:

Aslında, başlık etiketlerini önemli kılan en önemli ayrıntılardan birisi, kullanıcı memnuniyetidir. Okurlar, sitenizi ziyaret ettiklerinde, kolay okunabilir içeriklerle karşılaşmalılar (teknik açıdan da bu böyle). 
İçeriklerinizi kolay okunabilir kılmak için; paragraflar, başlıklar (başlık etiketleri dahil) ve alt başlıklar kullanın. Böylece, insanlar içeriklerinizi daha kolay ve daha eğlenceli bir şekilde tüketecekler. Karmaşık yazılardan kaçının. 

Meta açıklamalar değerini halen koruyor:

Google’da bir arama yaptığınızda, ana başlık ve blog başlığından sonra karışınıza gelen bir sonraki detay web sitenizdeki içerikleri işaret eden meta açıklamalardır. 
Meta açıklamaların eski değerini yitirdiği söylense de, bu yanlış bir düşüncedir! Çünkü siz de, karşınıza gelen linkler arasından seçim yaparken, bu kısa açıklamalara mutlaka göz gezdiriyorsunuzdur. Böyle bir fırsat varken, bunu değerlendirmek en iyisi!

Yorumlar: 0

Yorum Bırak