Google’da Üst Sıralara Çıkmanın 10 Pratik Yolu

/ 0 Yorum

Google’da Üst Sıralara Çıkmanın 10 Pratik Yolu

Google’da üst sırada olmanın iki formülü olduğunu biliyoruz. Bunlardan birincisi “SEO” yani organik sonuçlar ile üst sırala çıkmak. Diğeri ise “Google ADS” reklamlarıdır. Ancak Google’da arama yapan bir kullanıcı, çıkan sonuçların yanında “reklam” olarak gördüğü sonuçlara çok fazla güvenmemektedir. Buda SEO çalışmalarının önemini bir kez daha vurgulamaktadır.

SEO’nun Tanımı;
“SEO kelimesi, Search Engine Optimization ifadesinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe karşılığı, arama motoru optimizasyonu olarak ifade edilmektedir. SEO çalışmasını inceleyecek olursak, isminden de anlaşılacağı üzere, internet projelerinin arama motorlarına, belli başlı kurallar ile uygun hale getirilmesi ve sitelerin aramalarda üst sıralara çıkmasını sağlayan bir çalışma olarak nitelendirebiliriz.”

Kaynak: https://www.seocu.com/seo

Pratik SEO İpuçları

Bazı çalışma yöntemleri ve araçlar ile sitenizi Google’da üst sıralara çıkarabilirsiniz. Aşağıda paylaşacağımız bu teknikleri uygularken bir yazılımcıdan destek almanızı önermekteyiz. Grifa ekibi olarak size yazılım ve teknik konularda destek olmaktayız. Şimdi gelelim bu pratik yöntemlere;

1. Strateji Oluşturma ve Geliştirme

Bu sadece SEO çalışması için geçerli değil. Her iş strateji ile başlar. Zaman planlaması, finansal durumlar, ekip oluşturulması Vb. Aşağıda adım adım örnek bir SEO stratejisi oluşturalım;
•    İlk önce hedef belirleyerek işe başlayalım.
•    Kapsamlı bir site denetimi kullanarak zayıf ve eksik yönleri belirleyin. Rekabet ortamını araştırın.
•    Ardından, tespit edilen eksik ve hataları ortadan kaldırabilirsiniz.
•    Önceliklerinizi belirleyin.
•    Bütçenizi planlayın; içerik harcamaları, reklam maliyetleri Vb.
•    Ekibinizi oluşturun; yazılım ekibi, editör kadrosu Vb.
•    Çalışmaların verimliliğini takip etmek adına, Google Analytics ve Search Console doğrulamalarını gerçekleştirin. 

2. Teknik SEO Hatalarını Düzeltin

Aşağıda sitenizin teknik SEO hatalarını tespit edebileceğiniz yöntemleri paylaşıyoruz;
•    Tüm sayfalarınızı kullanıcı olarak gezerek, tespit edebileceğiniz tasarımsal hataları bulun.
•    Profesyonellerden SEO analizi talep edin. Gerekirse bunun için ödeme yapın.
•    Ücretli veya ücretsiz SEO analiz araçlarını kullanın; Ahrefs, Semrush, SEOCU.COM SEO Analiz aracı Vb.
Yukarıda ki paylaştığımız yöntemler ile tespit ettiğiniz eksiklerinizi yazılım ekipleriniz ile uygulamaya geçirebilirsiniz. Eğer bir yazılım ekibiniz yoksa, mutlaka bir profesyonelden destek almanızı önermekteyiz. Bu yöntemleri kullanarak, sitenizde bulunan kopya sayfalardan, eksik meta etiketlerinden ve bir çok hatadan kurtulacaksınız.

3. Mobil Kullanılabilirlik

İnternet kullanıcılarının %60’ından fazlası mobil cihazlar ile web sitelerini ziyaret ediyor ve alışveriş yapıyor. Böylesine büyük bir kitleyi kim kaybetmek ister? Tabi ki kimse istemez. Bu nedenle sitenizin tüm cihazlarda kullanılabilir olduğuna özen gösterin. Bunun yanında, Google artık mobil first indeks yapısına geçti. Yani, Google için artık birinci öncelikli taranacak versiyonunuz mobil versiyonlu sitenizdir. 
Dikkat etmeniz gereken başka husus ise, mobil siteniz ile masaüstü siteniz arasında içeriksel farklılıkların olmamasıdır. Masaüstü versiyonlu sitende olan bir içeriğiniz, mobil versiyonunuzda yoksa, Google büyük olasılıkla içiriğinizi indekslemeyecektir.

4. URL Optimizasyonu

URL yapısı, kullanıcı deneyimi tarafında önemli bir etkendir. Ziyaretçilerinizin aklında kalan URL’leriniz, bir sonraki ziyarette kullanıcıların sitenize rahat ulaşmasını sağlar. Bunu yanında, arama motoru botlarının da sitenizi daha doğru ve kaliteli indekslemesini olanak verir. SEO uyumlu URL konusundaki önerilerimiz aşağıdaki gibidir;
•    Gereksiz uzatmalardan kaçının
•    Sayfa içeriği ile uyumlu URL belirleyin
•    Rakam, Türkçe karakter, alt tire (_) gibi ifadeler kullanmayın

Optimize Edilmemiş URL Örneği;
grifa.com.tr/kategori/hizmetler/id?256
 

SEO Uyumlu URL Örneği;
grifa.com.tr/web-tasarim

5. Düzenli İçerik Güncellemesi

İçerik güncellemeleri sıralamanızı doğrudan etkileyen önemli bir sinyaldir. Birkaç yıl önce yayınladığınız, hizmet içeriğinizi veya blog içeriğinizi güncelleyerek, sayfanızı üst sıralara çıkarabilirsiniz. Bu güncelleme işlemini doğru bir plan içerisinde, çalışmalarınızın rutinine almanızı tavsiye ediyoruz. 

6. Blog İçerikleri Oluşturun

Sitenizde blog oluşturmak, sitenize düzenli bir trafik ve hayran kitlesi oluşturacaktır. Blog içeriklerinizde konu tutarlılığına önem gösterin. Bir web tasarım ajansı, monitör tamirini anlatan bir blog içeriği oluşturması site bütüne zarar verebilmektedir. Bir önceki maddemizde de bahsettiğimiz gibi blog içeriklerinizi zaman zaman güncelleyin.

7. Kaliteli ve Özgün İçerikler

Sitenizin genelinde kullandığınız tüm içerikler özgün ve uzmanlar tarafından oluşturulmalıdır. Toplama içerikler veya kopya içerikler sitenize fayda yerine zarar vermektedir. Aynı zamanda sizi telif konusunda da sıkıntıya sokacaktır.
İçeriklerinizi zengin tutun. Özgün görseller, videolar ve infografikler ile içeriğinizi eğlenceli hale getirin. Unutmayın ki yayınladığınız içerik okunduğu zaman size fayda sağlayacaktır. İçeriğinizi okutturmak da sizin elinizde.

8. Sosyal Paylaşımlar

Sosyal ağları aktif kullanın. Bu platformlar sitenize trafik çekebileceğiniz etkili araçlardır. Potansiyel müşterileriniz ile iletişim kurabileceğiniz gruplar oluşturabilir, bağlantılarınızı tıklamaya teşvik edecek paylaşımlar yapabilirsiniz. Ayrıca, düşük bütçeli reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz. Güvendiğiniz bir içeriğinizin varsa, oluşturacağınız reklam kampanyası ile ortalama 100 – 1000 arası günlük sosyal trafik çekebilirsiniz. Düşük maliyet ile site trafiğinizi ve sayfa görüntülemenizi artırabilirsiniz.

9. Rakip Analizi

Bir yarışa başlamadan önce, yarışta kimlerin olduğunu bilmelisiniz. Başarılı rakiplerinizin sitesinde, kendi sitenizde geçirdiğiniz zaman kadar zaman geçirin. Ayrıca, aşağıdaki rakip analizi önerilerimizi kullanabilirsiniz;
•    Rakiplerinizin başarılı anahtar kelimelerini kayıt edin
•    Bu kelimeler ile başarılı oldukları içerikleri inceleyin ve siz daha iyisini oluşturun

10. Basın Bültenleri Yayınlayın

Popüler haber sitelerine, şirketiniz ile ilgili basın bildirileri gönderin. Gönderdiğiniz içeriklerinizde sitenize bağlantı ekleyin. Bu yöntem ile hem trafik kazanacak hem de Google’da popülerlik oluşturacaksınız.

Google’da Başarılı Olmayı Özetlersek

Sitenize zaman ayırın ve sitenizi işinizin bir parçası olarak görün. Emin olun sitenize vereceğiniz her emeğin karşılığını fazlasıyla alacaksınız. Google’da başarılı olabilmenin en sadece tanımı; sabırla ve özenle, sitenizi kullanıcılarınızın seveceği hale getirmektir. Kullanıcılarınızı düşünürseniz Google’da sizi ödüllendirecektir. 

 

Yorumlar: 0

Yorum Bırak